Cofetaria visurilor dulci

Multa lume isi aduce aminte cu placere de minunatiile dulci care le-au mancat in copilarie la o cofetarie din vremurile comuniste. Cine nu a gustat o Amandina sau o prajitura Dobos? Chiar daca gustul era un pic ciudat din cauza margarinei in exces, aceste delicatese ni se pareau divine. Absorbiti de dulceata prajiturilor, ignoram decorul cofetariei care de obicei era unul banal, cu cateva mese, cateva scaune si cateva frigidere.

Mie imi placea sa merg la cofetarie nu numai pentru prajituri ci si pentru faptul ca era singurul loc unde ma puteam intalni la o vorba cu prietenele mele. Dar din cauza atmosferei destul de triste din spatiile respective nu zaboveam prea mult. Terminam repede prajiturile si ne refugiam apoi intr-un parc. Nu ma pot abtine sa nu gandesc ca poate daca decorul era mai atractiv lumea ar fi stat mai mult acolo, ar fi comandat mai mult.

braserie
Sursa foto: expressoft.eu

Astazi situatia s-a schimbat, gasesti cofetarii cu multe sortimente de prajituri si cu atmosfera destul de placuta, dar tot micute. Datorita spatiului mic, dar al numarului mare de clienti te trezesti in situatia de a astepta destul de mult ca sa fii servit.

Dupa cum ati observat una din pasiunile mele sunt prajiturile, mai precis prepararea lor. De multe ori m-am gandit ca poate nu ar fi rau sa imi deschid propria afacere: o cofetarie cu prajituri din vechea garda (cele indragite de voi in copilarie), cat si prajituri dupa retete imbunatatite de catre mine.

Pe langa retete, deosebit de importanta ar fi locatia cofetariei. Vara stand pe terasa hotelului in fata unei cafele, visam adesea sa pot deschide cofetaria mea la malul marii. Turistii adora sa admire si sa asculte marea stand la o limonada, o cafea si o prajitura delicoasa. Imi inchipuiam ca pe terasa care da chiar spre mare, s-ar afla mese si scaune colorate in albastru. Fetele de masa ar fi albe iar cescutele si farfurioarele ar fi de culoare bleu. Muzica ambientala s-ar potrivi de minune cu decoratiuni care amintesc de mare (perne cu motive marine, scoici, stele de mare, corali, felinare, franghii albe). Pentru copii as amenaja un spatiu unde peretii ar fi acoperiti cu scene din „Mica sirena”, iar pentru distractia lor ar avea la dispozitie barcute din plastic, urcandu-se in ele putand sa isi inchipuie ca sunt mici navigatori.

Cadrul potrivit l-am creat, retete minunate am … Clienti multi cu siguranta voi avea. Lipseste totusi ceva… O voce parca imi sopteste in ureche: „Ce lipseste? Soluția de marcaj și gestiune potrivită afacerii tale„.

Cred ca secretul unei afaceri reusite este un sistem POS restaurant. Un astfel de sistem trebuie:

  • sa fie ușor de utilizat, sa fie flexibil și cu foarte multe facilități;
  • sa optimizeze și sa eficientizeze activitatea.

Tinand cont ca in anul 1999 a plecat  tot de la un vis, acela de a crea solutia software completa pentru industria HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering), cred ca Expressoft Technology poate sa imi ofere o solutie, deoarece nu se adreseaza doar afacerilor mari, ci si celor mici, la inceput de drum. Folosind un software de la ei, datorita vitezei de operare, voi castiga mult timp pe care il voi dedica clientilor mei, pentru a vedea daca sunt multumiti, daca au cerinte speciale. Cu alte cuvinte as avea timpul necesar pentru a masura in direct satisfactia clientilor. In plus as beneficia de o usoara gestionare a retetarelor si materiilor prime. Deci apeland la un POS as creste valoarea locatiei si a serviciilor pe care le ofer.

cover-fb-expressoft

Pentru a alege solutia software cea mai potrivită pentru afacerea mea trebuie in primul rand sa trec în revistă avantajele care mi le ofera acesta. Aplicatia Expressoft pentru evidenta stocului si a inventarului (gestiune stocuri) ma poate ajuta sa controlez in siguranta intregul flux al produselor, de la intrarea acestora in unitate, la transferurile intre gestiuni, pana la realizarea productiei si vanzarea lor.

Principalele elemente care inclina balanta in favoarea software-ului sunt:

  • are o interfata prietenoasa si este usor de utilizat;
  • o mai buna gestionare a resurselor (sistemul afiseaza stocul scriptic care este reglat in urma introducerii stocului faptic);
  • modulul „Plati furnizori” ma poate ajuta sa pastrez o evidenta corecta a platilor efectuate catre furnizori si sa organizez mai bine cashflow-ul zilnic, saptamanal si lunar. Mai pot vizualiza rapoarte privind platile efectuate, documentele de plata utilizate si soldul final;
  • pot sa integrez aplicatii de contabilitate, pentru preluarea datelor de intrare-iesire si mentinerea unei evidente mai clare a intregii activitati;
  • pot introduce produsele in gestiuni diferite, iar fiecarui produs ii pot mentiona in aplicatie termenul de valabilitate. NIR-urile, pot fi printate sau exportate in format PDF sau Excel;
  • stocurile care sunt actualizate automat, datorita integrarii cu aplicatia de vanzare;
  • am acces la peste 150 rapoarte specifice despre: analiza costuri, analiza manageriala, aprovizionare, consumuri, stocuri si vanzari;
  • pot sa controlez in siguranta intregul flux al produselor, de la intrarea acestora in unitate, la transferurile intre gestiuni, pana la realizarea productiei si vanzarea produselor finite.

Prin urmare un astfel de sistem m-ar ajuta sa reduc timpul de prelucrare al comenzilor, mi-ar permite sa personalizez comenzile clientilor, iar rezultatul final ar fi un bun profit pentru afacerea mea si clienti in totalitate satisfacuti. Asadar am reusit sa bifez toate punctele esentiale de pe lista unei afaceri profitabile: „Cofetaria visurilor dulci”. Cand visul va deveni realitate va voi invita la inaugurare cu multe delicatese si cu multa atmosfera marina.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018.

 

 

 

 

 

 

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. expressoft EU spune:

    Buna,

    Iti multumim pentru interesul arata probei noastre in cadrul competitiei Superblog si iti dorim mult succes!

    Cu ganduri bune,
    Echipa Expressoft.

    Apreciază

    1. Nusa Elena spune:

      Multumesc mult!

      Apreciază

Lasă un comentariu